سازمان تنظیمات و مقررات رادیویی کشور مدت هاست برای پیگیری و شکایات مشترکین و مشتریان ابزارهای ارتباطی مختلف نظیر تلفن ثابت ، همراه ، پست ، انواع دسترسی های اینترنتی و .. سامانه 195 را ارایه کرده است :
در راستای افزایش رضایت مشتریان زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ارتباط با مشترکین نهایی، سامانه پاسخگویی 195 در آذر ماه سال 1392 به دستور مقام عالی وزارت راه اندازی گردید. کلیه مشترکین گرامی میتوانند با مراجعه به سایت www.195.irیا تماس با تلفن گویای 195 یا شماره پیامک 600195 و یا آدرس ایمیل 195@ICT.GOV.IR ،درخواست ملاقات با مقام عالی وزارت، درخواست/شکایت، انتقاد، پیشنهاد یا تشکر خود را در خصوص خدمات ارائه شده زیرمجموعه های این وزارتخانه ( سازمانها و شرکتهای ذیربط ) که دارای مشترک و کاربر نهایی میباشند ثبت نمایند.